torstai 18. kesäkuuta 2015

ALL ABOUT DANCE

Heippa,
Tämä kesäloman alku on hurahtanut silmissä! Koko viime viikon olin rippileirillä Sipoossa, ja yhtäkkiä kesäkuu olikin jo puolessa välissä. Leiri oli kuitenkin ihan mahtava!! Minulla oli todella hauskaa yhdessä uusien kavereiden kanssa ja viikon jälkeen oli todella vaikeaa sanoa hyvästit. Asiaa helpotti kuitenkin ensi viikolla oleva ratsastusleiri, jota olen odottanut todella TODELLA paljon.

Tulevista ja menneistä kesäsuunnitelmista puhuminen ei kuitenkaan ollut tämän postauksen tarkoitus. Tarkoitukseni oli puhua vähän tanssista. Motivaationi tanssia kohtaan oli nimittäin joitain vuosia sitten ihan nollassa, kun vielä tanssin balettia. En oikein tiedä miksi, sillä rakastan balettia. Jostain syystä se ei kuitenkaan tuntunut oikealta silloin. Aloitin siis show-tanssin Footlightilla. Sen jälkeen motivaatio onkin kasvanut yhdessä hujauksessa. En keksi mitään syytä, miksi show on yhtään sen motivoivampaa kuin baletti, mutta olemme yhdessä ryhmäni kanssa käyneet eri tapahtumissa, kilpailuissa ym. ja sen myötä olen innostunut tanssista toden teolla. Ryhmämme pitäisi ainakin mennä ensi vuonna kisoihin, eli siitä tulisi ns. kisaryhmä, minkä takia suunnilleen tärisen innostuksesta jo nyt.

Päätin siis kokeilla onneani ja hakea Footlightin EK-ryhmään. Olen omasta mielestäni ihan kohtalaisen hyvä tanssija ja, vaikka en mikään paras olekaan (johtuu varmaan vähäisestä viikkotuntimäärästä) minä todella haluan sinne. Olen todellakin valmis panostamaan tähän vähintään yhtä paljon kuin kouluun!!

Hakeminen sinäänsä oli aika helppoa, piti vain lähettää määräpäivään mennessä erilaisia itseensä ja tanssiin liittyviä kysymyksiä sisältävä lomake täytettynä, ja sitten sinulle lähetettiin kutsu koehakuun. Kannustan ihan jokaista, joka pitää tanssimisesta, ainakin kokeilemaan! Niin helppoa se nimittäin oli :)

Haku oli juuri sopivasti eilen, eli 17.6. Haku, jonka luulin olevan paljon "vaikeampi", ei sekään ollut mitenkään haastava. Teimme yksinkertaisia kävely/rytmiikkajuttuja ja jonkinlaista helppoa sarjaa. Mukana oli joitain jalanheittoja ja piruetteja mutta niiden pitäisi luonnistua, jos on yhtään enemmän harrastanut tanssia.

Ainakin minun kohdallani se meni ihan hyvin. Näköjään, sillä tulokset julkaistiin jo tänään ja pääsin EK-ryhmään! En itsekään ole vielä tajunnut, mitä oikein tapahtui. Siis minä...MINÄ!..PÄÄSIN EK-RYHMÄÄN!!?!! En olisi uskonut sitä, sillä kuten sanoin olen tanssinut vain kerran, korkeintaan kaksi kertaa, viikossa. Minun ikäiseni, eli 14-15-vuotiaathan ovat helposti tanssineet monta vuotta lähes joka päivä. Mielestäni tämä todistaa, että kaikkien, ihan kaikkien on mahdollista päästä pitkälle, jos vain haluaa. Kannustan siis kokeilemaan!

Mitä se sitten tarkoittaa?? En oikeastaan itsekään ole ihan 100% selvillä asiasta, sillä infotilaisuus/kirje tulee vasta heinäkuussa. Yksinkertaisimmillaan EK (siis erikoikoulutus) Footlightilla tarkoittaa, että tanssimme noin 3-7 kertaa viikossa monipuolisesti eri tanssilajeja. Minulla on muutamia kavereita, jotka ovat EK:ssa, ja ilmeisesti tuntimäärä on lähellä 7:ää ellei jopa enemmän. He ovatkin sanoneet, että käytännössä "asuvat" tanssiopistolla.

Lisäksi EK:seen kuuluu erilaiset kuvaukset, extranäytökset ym. Ehkä tämä onkin se suurin ero; kuka tahansa voi ottaa vaikka kuinka monta tuntia viikossa (ainakin Footlightilla) mutta EKlaiset pääsivät esim. kesällä osallistumaan tanssisadun tekemiseen. Kaikissa tanssiopistoissa on erilainen systeemi, ja Footlightilla on vain eri tasoisia tunteja, joita voi valita haluamansa määrän. Tietystihän niissä kaikissa on jonkinlainen ryhmä, mutta se on eri joka tunnilla. Niinpä EK:ssa on ehkä yksi vähän yhtenäisempi ryhmä, kun ollaan monilla eri yhteisillä tunneilla ja tehdään lähes kaikki tanssiin liittyvä yhdessä.

No, tässä taisikin sitten olla kaikki sanottava tältä illalta. Tämä oli ehkä vähän erilainen postaus..tai no! Jokatapauksessa, sanokaahan mitä te pidätte tällaisista postauksista? Ja minkälaisia postauksia te haluaisitte?? Kommentoikaa kaikkea, mitä nyt sattuukaan tulemaan mieleen, sillä minä haluan todellakin tietää teidän mielipiteenne!!

Seuraavaa leiriä ja tanssitunteja odotellessa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti